Gaming Addiction

Simptome

Posibilele consecințe negative și caracteristicile dependenței de jocuri includ:

  • Simptome de întrerupere, cum ar fi iritabilitate, nervozitate, agresivitate, dificultăți de concentrare, anxietate și gânduri suicidare
  • Privare de somn, tulburări de somn
  • Tendinite (tulburări ale tendonului), muscular și dureri articulare, sindromul de tunel carpian, tulburări senzoriale.
  • Epilepsie, convulsii
  • Plângeri oculare
  • Tulburări psihice și psihice
  • Subnutriție, scădere în greutate
  • Preocupare obsesivă cu jocurile (chiar și offline), angajamentul de timp ridicat, jocurile ca centru al vieții.
  • Neglijarea muncii, a școlii, a altor hobby-uri, a igienei personale și a contactelor.
  • Retragere socială, singurătate
  • Conflictele familiale și sociale, dizolvarea relațiilor, divorțurile.
  • Incapacitatea de a opri jocurile de noroc
  • Toleranță, adică este necesară o „doză” mai mare
  • Mintiți și trișați pentru a putea juca

Afectați sunt în principal adolescenți de sex masculin, dar și fete, copii mai mici și adulți. În cazuri rare, au fost raportate chiar decese legate de dependența de jocuri. Jocurile sunt rapid dependente și inevitabil necesită mult timp. Nu toți cei cărora le place să se joace pe computer, smartphone sau consolă în timpul liber sunt dependenți. Există un continuum care variază de la o problemă ușoară la dependență. Jocurile sunt practicate și ca e-sport.

Cauze

Jocurile pe computer există încă din anii 1950. În anii 1970 și 80 a apărut apariția clasicelor moderne precum Pong, Space Invaders, Pac-Man, Tetris și Mario Bros. În ultimii 40 de ani, a existat o dezvoltare impresionantă, iar astăzi jocurile generează venituri de miliarde în fiecare an. De ce jocurile creează dependență? Ce le face atât de atractive? Escapism:

  • Jocul înseamnă întotdeauna o evadare din realitatea (dificilă, plictisitoare, complicată, stresantă) într-o lume fantastică atractivă, colorată, fascinantă, magică și misterioasă. Astăzi, jocurile sunt foto-realiste, iar tehnologiile de realitate virtuală fac chiar posibilă blocarea aproape completă a vieții de zi cu zi. Dar evadarea din realitate are deja succes când doar blocurile bidimensionale sunt deplasate pe un ecran. Escapismul include și faptul că o nouă identitate poate fi asumată în jocuri („jocuri de rol”, avataruri).

Secvențe de mișcare:

  • creier este conceput pentru a învăța secvențe de mișcare complexe și a le executa automat atunci când este necesar. Credem că executarea repetată a acestor secvențe satisface creier iar acest lucru contribuie la popularitatea jocurilor.

Progresul și realizările învățării:

  • Plăcerea în jocuri vine de asemenea învăţare progres și succese repetate, care activează centrul de recompensă în creier. Deși, desigur, poate fi frustrant și dacă nu „mergeți înainte”.

Persoane de contact sociale:

  • Odată cu conectarea la rețea a computerelor prin intermediul internetului, a devenit posibil să se joace cu și împotriva altor oameni cu gânduri similare din întreaga lume. Contactele sociale, consolidarea echipei și experiența partajată au un rol în potențialul de dependență. În plus, presiunea socială poate fi construită prin intermediul prietenilor și colegilor.

Previzibilitate:

  • Spre deosebire de lumea reală și socială complicată, lumea jocurilor este previzibilă. Aceleași acțiuni asupra controlerului duc la rezultate aceleași sau similare în joc.

Diagnostic

Diagnosticul se face în tratamentul medical pe baza istoricul medical și cu chestionare elaborate special în acest scop.

Prevenirea

Pentru prevenirea dezvoltării dependenței de jocuri de noroc în copilărie și adolescență, este important ca părinții să controleze și să limiteze consumul de jocuri de noroc al copiilor lor. Nu ar trebui să existe acces nereglementat. Perioadele de timp pot fi definite pe săptămână în care jocurile sunt permise. Acestea trebuie respectate cu strictețe. Jocurile cu un potențial ridicat de dependență ar trebui evitate de la început, dacă este posibil. Dacă este posibil, ar trebui evitată achiziționarea de console de jocuri. Alte hobby-uri trebuie încurajate.

Tratament

  • Limitarea duratei jocului
  • Retragere
  • Îngrijire psihiatrică sau psihologică, coaching profesional.
  • Terapie cognitiv comportamentală
  • Promovarea altor interese
  • Terapia medicamentoasă, de exemplu cu antidepresive.