Legile de bază ale mecanicii clasice Biomecanica în sport

Legile de bază ale mecanicii clasice

Legea inerției Un corp rămâne în starea sa de mișcare uniformă atâta timp cât nu acționează nicio forță asupra lui. Exemplu: un vehicul este odihnit pe drum. Pentru a schimba această stare, o forță trebuie să acționeze asupra vehiculului.

Dacă vehiculul este în mișcare, forțele active externe acționează asupra acestuia (rezistență la vânt și frecare). Forțele care pot accelera un vehicul sunt forța motorului și a pantei. Legea accelerării Schimbarea mișcării este proporțională cu forța care acționează asupra vehiculului și are loc în direcția în care acționează acea forță.

Această lege prevede că este necesară o forță pentru a accelera un corp. Legea contracarării O forță acționantă produce întotdeauna o forță opusă de aceeași magnitudine. În literatură se găsește adesea termenul actio = reactio. Această a treia lege a mecanicii clasice înseamnă că forța aplicată în jurul propriului corp sau a unui obiect în mișcare produce o contraforță.

Principii biomecanice

În general, prin principiile biomecanice se înțelege exploatarea legilor mecanice pentru optimizarea performanței sportive. Trebuie remarcat faptul că principiile biomecanice nu sunt utilizate pentru a dezvolta tehnici, ci doar pentru a îmbunătăți tehnicile (vezi Fosbury Flop în atletism). Principiile biomecanice sunt:

  • Principiul forței inițiale maxime
  • Principiul căii optime de accelerație
  • Principiul coordonării impulsurilor parțiale
  • Principiul reciprocității
  • Principiul reculului de rotație
  • Principiul conservării impulsului

Definiții

Centrul de greutate al corpului (CSP): Centrul de greutate al corpului este punctul fictiv care se află în, pe sau în afara corpului. Toate forțele care acționează asupra corpului au același efect în LCR. Este punctul de acțiune al gravitației.

În corpurile rigide, CPG este întotdeauna în același loc. Cu toate acestea, acest lucru nu este cazul corpurilor umane din cauza deformării. Inerție: este proprietatea unui corp de a rezista unei forțe de atac.

(O mașină grea rulează în jos mai repede decât una ușoară pentru același volum). Forța F = m * a: Forța înseamnă masă x accelerație. O forță care acționează asupra unui corp determină o schimbare de locație.

Prin urmare, mașinile mai grele au nevoie de motoare mai puternice pentru a accelera la aceeași viteză. Impuls p = m * v: Impulsul este rezultatul masei și al vitezei. Acest lucru devine clar atunci când serviți în tenis.

Dacă masa (greutatea rachetei) este mare, viteza de impact nu trebuie să fie la fel de mare ca la o rachetă ușoară pentru a obține același efect. Cuplul M = F * r: Cuplul este efectul asupra unui corp care duce la o accelerație a corpului în jurul unei axe de rotație. Momentul de inerție de masă I = m * r2: Descrie inerția la schimbarea mișcărilor de rotație.

Momentul de inerție de rotație L = I * w: Este rotația condiție a unui corp. Momentul unghiular este generat de o forță care acționează excentric și rezultă din momentul inerției de masă și viteza unghiulară. Lucrul W = F * s: Pentru a accelera un corp, munca este complexă.

Definită ca o forță care acționează pe o anumită distanță. Energia cinetică: este energia conținută într-un corp în mișcare. Energia pozițională: este energia conținută într-un corp ridicat.